Sähkis-ohjeet
Etkö näe haluamasi asiakkuuden tietoja tai epäonnistuiko rekisteröityminen? Täältä löydät ohjeita Sähkiksen käyttöön!
Rekisteröityminen
Sähköiset palvelumme uudistuivat 25.9.2024. Jos kirjaudut Sähkikseen ensimmäistä kertaa uudistumisen jälkeen, sinun tulee rekisteröityä palvelun käyttäjäksi. Rekisteröityminen vaaditaan myös siinä tapauksessa, että sinulla olisi aiemmin ollut tunnukset Sähkikseen.
- Pääset rekisteröitymään Sähkikseen osoitteessa https://kirjautuminen.tampereenenergia.fi.
- Voit rekisteröityä joko pankkitunnuksilla tai Mobiilivarmenteella.
- Tunnistautumisen jälkeen aukeaa näkymä, johon sinun tulee syöttää puhelinnumerosi, sähköpostiosoitteesi ja haluamasi salasana.
- Jatkossa sähköpostiosoitteesi toimii käyttäjätunnuksenasi.
- Paina lopuksi Rekisteröidy-painiketta.
- Rekisteröitymisen jälkeen saat rekisteröinnin vahvistuskoodin sähköpostilla.
Rekisteröitymisen vahvistaminen
Rekisteröitymisen jälkeen saat rekisteröinnin vahvistuskoodin sähköpostilla. Vahvistuskoodi on voimassa 24 tunnin ajan.
Vahvista rekisteröityminen syöttämällä sähköpostiisi saapunut koodi sille varattuun kenttään.
Vahvistamisen voit tehdä myös Rekisteröitymissivun alaosassa.
Kirjautuminen
- Kirjaudu Sähkikseen osoitteessa https://kirjautuminen.tampereenenergia.fi.
- Voit kirjautua palveluun joko pankkitunnuksillasi tai rekisteröinnin yhteydessä antamallasi sähköpostiosoitteella sekä salasanalla.
- Jos olet unohtanut salasanasi, voi tilata uuden kirjautumisnäkymän Unohtuiko salasana? -linkistä
Käyttäjätilin hallinta
Käyttäjätiliin liitetyt asiakkuudet
Kun olet rekisteröitynyt palveluun, henkilötunnuksellasi löytyvät sopimukset liitetään käyttäjätiliisi automaattisesti. Jos sinulla ei ole omia sopimuksia, palvelu ilmoittaa siitä etusivulla.
Asiakkuuksia voi tarkastella, lisätä ja poistaa käyttäjätilin hallinnassa, jonne pääset oikean yläkulman ratas-ikonista.
Käyttäjätilin asiakkuudet –näkymässä on listattuna kaikki käyttäjätiliin liitetyt asiakkuudet.
Jos asiakkuuden sopimusta ei ole liitetty henkilötunnukseesi, se ei näy tililläsi automaattisesti. Voit lisätä yritysasiakkuuksia Lisää asiakkuus -painikkeesta. Asiakkuuksia voi myös poistaa.
Tehdyt muutokset tulevat näkyviin, kun kirjaudut palveluun uudelleen.
Käyttäjätilin tiedot
Käyttäjätilin tiedot näkymässä näet rekisteröitymisen yhteydessä antamasi perustiedot.
Asiakkuuden lisääminen
Jos jokin haluamasi yritysasiakkuus puuttuu käyttäjätilisi alta, voit lisätä sen itse. Tarvitset lisäämistä varten asiakasnumeron ja sopimustunnuksen. Ne löydät laskulta.
Jos käyttöoikeus halutaan sekä Tampereen Energian, että Tampereen Energia Sähköverkon palveluihin, asiakkuudet pitää lisätä erikseen, vaikka asiakasnumero olisi sama
Asiakkuuden lisäämistä voit pyytää myös asiakaspalvelustamme:
Asiakkuuden poistaminen
Käyttäjätilisi liitetyt asiakkuudet näet käyttäjätilin asiakkuudet -välilehden alasvetolistalla.
Jos haluat poistaa asiakkuuden käyttäjätililtäsi, valitse oikea asiakkuus alasvetolistalta ja painasen jälkeen Poista asiakas –painiketta.
Asiakkuuden poistamista voit pyytää myös asiakaspalvelustamme:
Etkö löytänyt vastausta pulmaasi? Olisiko näistä apua:
En näe isännöimäni taloyhtiön lämmönkulutustietoja
Sähkönkulutustiedot näet Tampereen Energian Sähkiksestä. Pääset kirjautumaan kaukolämmön Sähkikseen, kun olet kirjautunut palveluun.
Jos kaukolämmön Sähkistä ei näy palvelun etusivulla, käyttäjätunnukseesi ei ole liitetty yhtään kaukolämmön asiakkuutta.
Saat kuitenkin lisättyä puuttuvan yritysasiakkuuden käyttäjätilin asiakkuudet -välilehdeltä välilehdeltä (oikean yläkulman ratasikoni > käyttäjätilin hallinta > käyttäjätilin asiakkuudet) ”lisää asiakas” -valinnan kautta. Tarvitset lisäämistä varten asiakasnumeron ja sopimustunnuksen. Ne löydät laskulta.
Jos asiakkuuksia on useita, voit olla yhteydessä myös suoraan asiakaspalveluumme, joka lisää asiakkuudet puolestasi. Voit tehdä sen tällä lomakkeella.
En näe isännöimäni taloyhtiön sähkönkulutustietoja
Sähkönkulutustiedot näet Tampereen Energia Sähköverkon Sähkiksestä. Pääset kirjautumaan Sähköverkon Sähkikseen, kun olet kirjautunut palveluun.
Jos Sähköverkon Sähkistä ei näy palvelun etusivulla (Sähkis – sähkönsiirto), käyttäjätunnukseesi ei ole liitetty yhtään sähkönsiirron asiakkuutta.
Saat kuitenkin lisättyä puuttuvan yritysasiakkuuden käyttäjätilin asiakkuudet -välilehdeltä (oikean yläkulman ratasikoni > käyttäjätilin hallinta > käyttäjätilin asiakkuudet) ”lisää asiakas” -valinnan kautta. Tarvitset lisäämistä varten asiakasnumeron ja sopimustunnuksen. Ne löydät laskulta.
Jos asiakkuuksia on useita, voit olla yhteydessä myös suoraan asiakaspalveluumme, joka lisää asiakkuudet puolestasi. Voit tehdä sen tällä lomakkeella.
Isännöimäni taloyhtiöt eivät näy käyttäjätilin asiakkuudet -välilehdellä ollenkaan tai osa taloyhtiöistä puuttuu
Käyttäjätiliisi liitetään automaattisesti ne asiakkuudet, jotka on kytketty henkilötunnukseesi. Jos jotain asiakkuutta ei löydy henkilötunnukseltasi, se ei näin ollen näy Sähkiksessäsi.
Saat kuitenkin lisättyä puuttuvan yritysasiakkuuden käyttäjätilin asiakkuudet -välilehdeltä (oikean yläkulman ratasikoni > käyttäjätilin hallinta > käyttäjätilin asiakkuudet) ”lisää asiakas” -valinnan kautta. Tarvitset lisäämistä varten asiakasnumeron ja sopimustunnuksen. Ne löydät laskulta.
Jos asiakkuuksia on useita, voit olla yhteydessä myös suoraan asiakaspalveluumme, joka lisää asiakkuudet puolestasi. Voit tehdä sen tällä lomakkeella.
Taloyhtiö poistui isännöinnistäni, eikä minun enää tarvitse seurata sen kulutustietoja
Jos haluat poistaa käyttäjätiliisi liitetyn asiakkuuden, voit tehdä sen käyttäjätilin asiakkuudet -välilehdeltä (oikean yläkulman ratasikoni > käyttäjätilin hallinta > käyttäjätilin asiakkuudet). Valitse oikean asiakkuus alasvetolistalta, ja paina sen jälkeen Poista asiakas -painiketta.
Jos asiakkuuksia on useita, voit olla yhteydessä myös suoraan asiakaspalveluumme, joka poistaa asiakkuudet puolestasi. Voit tehdä sen tällä lomakkeella.
Olen tilannut energiankulutuksen kuukausiraportin sähköpostiini, mutta en ole enää saanut raporttia
Valitettavasti kuukausiraportit nollautuivat sähköisten palveluiden uudistuksen yhteydessä, ja ne tulee aktivoida uudestaan käyttöön ensimmäisen kirjautumisen jälkeen.
Voit tehdä aktivoinnin tuttuun tapaan, kun olet kirjautuneena Sähkikseen.
Tarvitsetko apua? Ota yhteyttä!
Yhteydenotto: Sähkis-palvelu
*-merkinnällä merkityt kentät ovat pakollisia.
"*" näyttää pakolliset kentät